خانه » تغذیه و آشپزی » پاک کردن ماهی و میگو با صحیح ترین روش

پاک کردن ماهی و میگو با صحیح ترین روش

معمولا یکی از مشکلاتی که خانم های خانه دار با آن مواجه هستند پاک کردن ماهی و میگو میباشد که بدلیل سختی کار ترجیح میدهند در همان زمان خرید پاک کردن را بر عهده مغازه دار بگذارند زیرا معمولا خانم ها از بوی ماهی و میگو فراری هستند

 

در زیر روش صحیح پاک کردن ماهی و میگو را برای خانم هایی که دوست دارند خودشان ماهی و میگویشان را پاک کنند قرار داده ایم تا با دانستن روش صحیح پاک کردن بتوانند راحت و سریعتر کارشان را انجام دهند

پاک کردن ماهی

 

پاک کردن ماهی و میگو با صحیح ترین روش

برای پاک کردن ماهی برای اینکه در آشپزخانه تان کثیف کاری نشود چندین ورق روزنامه روی تخته پهن کنید و ماهیتان را روی روزنامه ها قرار دهید و برای گرفتن فلس ماهیتان میتوانید از چاقو , برس سیمی و یا فلس گیر ماهی میتوانید استفاده کنید.

 

برای تمیز کردن برخلاف فلس ماهی ها بکشید تا کاملا پولک ماهی ها جدا شود بعد از تمیز کردن کامل فلس ها میتوانید برگه روزنامه را با فلس جمع کنید و ماهی را روی برگ دیگری روزنامه قرار دهید

 

اگر از پریدن فلس ها به گوشه و کنار ناراحتید میتوانید ماهی را در ظرف آب و نمک به مدت 5 دقیقه قرارش دهید و در همان ظرف آب و نمک آنرا تمیز کنید در این صورت فلس ها به هیچ جا پریده نمیشود

روش صحیح برای پاک کردن میگو :

پاک کردن ماهی و میگو با صحیح ترین روش

برای پاک کردن میگو آنها را به مدت خیلی کمی در آب بجوشانید تا کمی نرم شود سپس آنها را از آب خارج کنید و پوست آنرا براحتی بیرون بیاورید پس از آن سر میگوها را با دست جدا کنید و یک شیار نازک بر روی کمر میگو با چاقو ایجاد کنید و در زمان شستن سیاهی شیارها را از کمر بیرون بکشید

خواص ماهی :

ماهی جز یکی از پرخواص ترین غذاهای دریاییست که در شمال و جنوب ایران به وفور و در انواع بسیار متفاوتی صید میشود و نکته جالب اینجاست مردم شمال و جنوب این غذای دریایی را به روش های بسیار متفاوتی درست میکنند و از لحاظ چاشنی و مزه کاملا با یکدیگر متفاوت است

 

درون مواد غذایی حیوانی چربی های به نام اسیدهای چرب اشباع شده وجود دارد که باعث بالا رفتن کلسترول و سایر چربی ها خون میشود بنابراین استفاده بیش از حد از چربی های حیوانی باعث به خطر انداختن سلامت قلب و عروق میشود و در نتیجه سکته های مغزی و قلبی را برای فرد در بردارد

 

ولی بالعکس این موضوع چربی موجود در ماهی و سایر آبزیان مانند چربی های حیوانی مضر نیست بلکه چربی آنها مانند مواد گیاهیست و چربیهای اشباع نشده این آبزیان بنام امگا 3 میباشد که نقش بسیار مهمی در سلامت انسان ها دارد

ماهی و آبزیان دریایی سرشار از پروتئین هستند که باعث هضم و جذب بهتر در دستگاه گوارش میشود و کیفیت بسیار بالایی درسلامت انسان دارد همچنین ماهی سرشار از آهن میباشد که در خونسازی و بالابردن مقاومت بدن در مقابل میکروب ها بسیار اثر گذار است و این آهن موجود باعث جذب بهتر منابع گیاهی میشود و از مبتلا شدن فرد به فقر آهن و کمخونی پیشگیری مینماید

 

با خوردن ماهی سلامت اعصاب، شادابی، طراوت پوست و سلامت سیستم عصبی را تضمین خواهید کرد زیرا درون ماهی به مقدار قابل توجهی ویتامین‌های گروه “B” وجود دارد که در سلامت پوست و سیستم عصبی نقش عمده ای ایفا میکند

برای رشد کودکان و نوجوانانی که در بلوغ قرار دارند روی یک ماه حیاتی و بسیار ضروریست زیرا در صورت کمبود روی در بدن فرد دجار موجب کوتاهی قد و در صورت کمبود شدید باعث کوتولگی و همچنین کمبود روی در بلوغ باعث تاخیر در بلوغ جنسی نوجوان خواهد گردید بنبراین برای تامین روی بدن توصیه میگردد در هفته دوبار از ماهی استفاده شود

 

فلوئور موجود در ماهی باعث سلامت و استحکام دندان‌ها و در پیشگیری و پوسیدگی دندان خواهد شد و با این ماده مغذی میتوانید از استئوپروز یا پوکی استخوان پیشگیری نمایید

توصیه میشود به کسانیکه در مرحله رشد قرار دارند ماهی زیادی مصرف کنند زیرا ید درون ماهی باعث اختلال در رشد و کوتاهی قد فرد میگردد همجنی با مصرف این ماده مغذی در دوران بارداری باعث عدم ابتلا به اختلال رشد جسمی که عقب ماندگی ذهنی و حسکی را را برای جنین رقم میزند خواهد شد

 

فسفر همزمان با کلسیم در سلامت و استحکام استخوان ها نقش بسیار اساسی دارند و ماهی هایی نظیر کیلکا و ساردین که با استخوان مصرف میشوند منبع کلسیم هستند و در رشد و سلامت استخوان ها بسیار موثر هستند

پاک کردن ماهی و میگو با صحیح ترین روش

ساردین ، ماهی های چرب آبهای عمیق:

ماهی ساردین اسیدهای چرب ضروری بدن را تامین و همچنین به تکامل سیستم عصبی و سلامت مغز و اعصاب کمک میکند در ضمن زنان حامله و شیرده بهتر است از ماهی ساردین استفاده کنند تا پس از زایمان دچار افسردگی نگردند زیرا درون این ماهی ماهی زیادی اسیدهای چرب امگا 3 وجود دارد

آیا ماهی منبع خوبی برای چربی های امگا-3 است؟

ماهی آبهای سرد مانند سالمون، ساردین، ماهی تن و ماهی قزل آلا بدن را در مقابل بسایری از بیماری ها محافظت میکند و اسیدهای چرب ضروری درون ماهی باعث پیشگیری لخته شدن و چسبیدن پلاکتهای خونی (بفرم پلاکهای غنی از کلسترول) به سطح داخلی عروق خواهد شد

 

بیشتر حمله های قلبی بر اثر ایجاد لخته های خونی در سرخرگها و سیاهرگها – و جلوگیری از جریان مناسب خون در رگها- ایجاد میگردد که با مصرف ماهی میتوانید اسیدهای چرب امگا-3 را جذب و  بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید را کاهش دهید

بنابراین توصیه میشود که برای رهایی و پیشگیری از بیماری قلبی و عروق همچنین در امان مانده از عدم رشد قد نوجوانان و کودکان و بسیاری از بیماری های دیگر از انواع ماهی استفاده کنید توصیه شده است که خانم های باردار و دیگر افراد 2 بار در هفته از ماهی استفاده کنند

منبع : http://www.4coffee.ir

(No Ratings Yet)
Loading...

همچنین ببینید

طرز تهیه مربای چغندر کاملا زمستانی

طرز تهیه مربای چغندر کاملا زمستانی

با فرا رسیدن فصل زمستان بازار چغندر حسابی داغ است و میتوان با چغندر لبو …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *